tonårsmammor

okej ,ärligt talat nu...vad tycker ni om tonårsmammor? Det har tagits upp en massa gånger i bloggvärlden,that's for sure.
Jag tycker JA alla har rätt att bestämma själva vad dom vill göra med sin kropp, så jag tänker inte klaga på de unga mammorna. Men jag fattar inte varför man skulle vilja vara tonårsmamma? (ja det finns tonåringar som försöker bli med barn) .
Tittade på tyra banks show för inte länge sen ett pogramm med ett par tjejer som ville bli med barn,den äldsta tjejen var 15. En tjej ville ha ett barn med sitt EX ,för att få sitt EX tillbaka,en annan ville bara ha en baby shower. En baby shower varar kanske i 3 timmar,ett barn är en människa vilket kommer vara längre än hon kommer leva!
Jag håller med,bebisar är urgulliga, but what the hell,vänta. Ett barn kan förstöra ens liv om man är för ung, så inte bara för ens egen skull ska man skydda sig, utan också för det ofödda barnets skull, vem vill växa upp med en tonårsmamma som själv är ett barn och som inte ens är självständig själv ännu?
Och hur ska man göra med pappan då, om han är 15 tjänar ju han knappt pengar till barnets underhåll.
Jag har drömt massor med mardrömmar om att bli med barn,jaa det är verkligen min värsta mardröm ! :o
Kommentera gärna här under vad ni tycker om det, och det skulle vara intressant om ni skriver om era upplevelser också, jag är väldigt intresserad i det här,så kommentera på !

haha,klänningen kändes nästan som en mamma klädsel bara för att den är så luftig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0